30.1.07

Μαθήματα Ελληνικής Ιστορίας

"Ενστάσεις για το περιεχόμενο του βιβλίου εξέφρασε η Εκκλησία, που υποστηρίζει ότι η ύλη είναι συμπυκνωμένη σε 140 σελίδες και δεν υπάρχει εκτενής ανάλυση για την Ελληνική Επανάσταση ή τη Μικρασιατική Καταστροφή, ενώ δεν είναι εμφανής και ο ρόλος της Εκκλησίας στην Επανάσταση." Τα παραπάνω αφορούν στο νέο βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ' Δημοτικού...

Αλήθεια τι από όλα τους πείραξε;

Μήπως τους πείραξε που το βιβλίο αναφέρεται στην περίοδο σπουδών του Χρηματόδουλου;
Μήπως τους πείραξε που γίνονται αναφορές στον εμφύλιο;
Μήπως τους πείραξε που αναφέρεται το πραξικόπημα απέναντι σε ένα Αρχιεπίσκοπο (Μακάριος) με το Α κεφαλαίο, την ίδια περίοδο που ο αντίστοιχος της Ελλάδας είχε ορκίσει τους δικτάτορες;
Μήπως δεν κάνει αρκετή προπαγάνδα υπέρ της εκκλησίας;
Μήπως αφαιρέθηκε η ανακρίβεια για την κήρυξη της επανάστασης που δεν έγινε στις 25 Μαρτίου και για το λάβαρό της το οποίο, ο μόνος παπάς που το σήκωσε ήταν ο Χρηματόδουλος; Δεν πιστεύω βέβαια να έγινε αποκατάσταση της ιστορικής αλήθειας γιατί τότε... θα είχαμε αρκετό footage από τον εν΄λόγω στα κανάλια. (Επειδή δε βλέπω και πολύ τηλεόραση, στείλτε μου κανένα mail αν γίνει κάτι τέτοιο...)
Η μήπως τους ενόχλησε που αποδίδει στις γυναίκες πολύ σημαντικό ρόλο στην επανάσταση (όχι των συνταγματαβλακών... αυτή ήταν επανάστασις);

Ένας λαός πρέπει να ξέρει την Ιστορία του από όλες τις πλευρές !!
Και κυρίως τις μαύρες για να βάζει μυαλό... Να διαβάζει, να μαθαίνει, για να μην την ξαναπατάει κάνοντας τα ίδια λάθη.
Οι χρυσές σελίδες της ιστορίας πρέπει βέβαια να αναφέρονται και να εξυμνούνται, αλλά με μέτρο... Και όχι με στόμφο, έπαρση και τρόπο τέτοιο που να καλιεργούν τον εθνικισμό.

Και επιτέλους γιατί "Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων"; Τι σχέση έχει το ένα με το άλλο; Τι δουλειά έχει ο μεσαίωνας με τη γνώση; Ο σκοταδισμός με την επιστήμη; Θα σοβαρευτούμε ποτέ σε αυτή τη χώρα;

Δεν ήθελα να ασχοληθώ με το "Πηδάλιον", αλλά μιας που το έφερε το θέμα ρίξτε μια ματιά με τι "επιστημονικά" ζητήματα ασχολούνται αυτοί που φωνάζουν για την επιστήμη της ιστορίας και κάνουν και υποδείξεις...

"Η εξωφρενική, εξωπραγματική, όσο και κωμικοτραγική αντιμετώπιση από το "Πηδάλιον", δηλαδή το επίσημο και σε ισχύ ακόμη και σήμερα "Ποινολόγιο" της Ορθόδοξης Εκκλησίας των συγκεκριμένων ερωτικών αμαρτημάτων και των παρεκτροπών των πιστών της."

ΠΗΔΑΛΙΟΝ Περί Μαλακίας, Αρσενοκοιτίας, Μοιχείας, Αιμομιξίας & Πορνείας
Εκδίσεις Περίπλους

5 σχόλια:

Μάρκος είπε...

Λυπάμαι. Δε μας πείραξε σχεδόν τίποτα από όσα λες και απολύτως τίποτα από όσα λέει το δημοσίευμα που αναπαράγεις εδώ. Διότι αυτό δεν αντικατοπτρίζει καθόλου τις αντιρρήσεις μας.

Διάβασέ τες εδώ

http://www.antibaro.gr/upografes.php

καθώς και ένα σωρό άρθρα εδώ

http://www.antibaro.gr/istoria.php

και θα καταλάβεις

Tzopi είπε...

Μου έλεγε η γιαγιά μου "Παραποιούν την ιστορία μας, έχετε το νού σας", και δεν την άκουγα.
Και τώρα, τα βλέπω να γίνονται, μπροστά στα μάτια μας.
Η εκκλησία μπορεί να διαμαρτύρεται για τους λόγους της, στην αλλαγή της ιστορίας.
Αυτό όμως που θα έπρεπε να ξεσηκώσει όλους μας, είναι η αλλαγή της ιστορίας ως γεγονός. Είτε αυτή ευνοεί κάποιους, είτε όχι, η αλλαγή έχει κάποιο απώτερο σκοπό.
Και η απόκρυψη της γνώσης και της ιστορίας μας από τη νέα γενιά, είναι ό,τι χειρότερο μπορώ να φανταστώ..

Lego είπε...

Μάρκο, έχω πολλές αντιρρήσεις για τις θέσεις σας... Αλλά δεν σκοπεύω να μπω σε αντιπαράθεση.
Απλά θα θίξω μόνο ένα σχετικό με την προπαγάνδα που γίνεται εδώ και χρόνια σχετικά με την επανάσταση και το που κηρύχθηκε...

Αντιγράφω από το el.wikipedia.or

"
Κατά την παράδοση στις 25 Μαρτίου 1821, ο Παλαιών Πατρών Γερμανός ευλόγησε το λάβαρο της επανάστασης στο μοναστήρι της Αγίας Λαύρας κοντά στα Καλάβρυτα ή κατά άλλες μαρτυρίες στην Πάτρα,και αυτό θεωρείται σαν έναρξη της επανάστασης στην Ελλάδα, όμως νεότερες έρευνες δείχνουν ότι αυτό είναι λάθος, καθώς κανένα μεγάλο γεγονός δεν φαίνεται να έγινε εκείνη την ημέρα[3]. Στην Στερεά Ελλάδα κηρύχθηκε επίσημα η έναρξη της επανάστασης στις 27 Μαρτίου, στη μονή οσίου Λουκά κοντά στη Λιβαδειά, με παρόντες τους οπλαρχηγούς Αθανάσιο Διάκο και Βασίλη Μπούσγο και προκρίτους της περιοχής."

[3] Παπαγεωργίου , . Ο Βουρνάς, σελ.90 , για να το υποστηρίξει αναφέρεται στο βιβλίο του ιστορικού Τάκη Σταματόπουλου Ο Παλαιών Πατρών Γερμανός χωρίς θρύλο.
"

Σας πειράζει πολύ που επιτέλους γίνεται αποκατάσταση της Ιστορικής αλήθειας;

Μάρκος είπε...

Πράγματι, στις 25 Μαρτίου δεν έγινε τίποτα σπουδαίο από τον Π.Π. Γερμανό. Έγινε όμως αυτό ακριβώς το γεγονός στις 18 ή 19 Μαρτίου σύμφωνα με πηγές. Οι πρώτες φωτιές είχαν ανάψει από λίγες μέρες νωρίτερα. Τους πρόλαβαν τα γεγονότα. Όμως αυτή η ημερομηνία επιλέχθηκε λίγα χρόνια μετά από τους αγωνιστές εκείνη την εποχή, για να γιορτάζουν την Επανάσταση.

Είναι όλα αυτά λόγος να μην αναφέρεται πουθενά αυτή η ημερομηνία;

Πώς θα γίνονται εθνικές εορτές;

Η μήπως να μη γίνονται καθόλου;

Αν γίνονται, πότε να γίνονται; Όχι από τότε που εορτάζεται η Επανάσταση εδώ και 170 χρόνια;

Και τέλος πάντων από όλα αυτά, αυτό σε πείραξε.

Για το "συνωστισμό" τι έχεις να πεις; Δεν είναι ΠΡΟΦΑΝΕΣ ότι ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ ΕΛΛΗΝΑΣ δε θα χρησιμοποιούσε αυτή τη λέξη αν ήθελε να περιγράψει (έστω, αντικειμενικά και ουδέτερα) το 1922; Δεν είναι ΠΡΟΦΑΝΕΣ λοιπόν ότι κάτι άλλο κρύβουν, κάτι άλλο θέλουν;

Lego είπε...

@Marko
Η ημερομηνία της 25ης Μαρτίου επιλέχθηκε από την εκκλησία, για να καπελώσει ένα γεγονός.

Όσο για τη μικρασιατική καταστροφή, συμφωνώ ότι δεν έγινε ένας "συνωστισμός"...
Το σίγουρο είναι όμως ότι και οι δικοί μας, προελαύνοντας προς την Άγκυρα, έκαναν ούκ ολίγα αίσχη. Βιασμούς, σφαγές, αρπαγές...
Το συγκεκριμμένο κεφάλαιο της ιστορίας μας έχει πολυ βρωμιά από πίσω. Τόσο από τη μεριά των ξένων δυνάμεων, αλλά δυστυχώς και από τη μεριά τη δική μας. Το σωστό θα ήταν να αναλυθεί πλήρως, ίσως και σε ξεχωριστό μάθημα ! η περίοδος αυτή, ώστε να μάθουν οι νέοι, και να διδαχθούν από αυτά, για να μην τα ξανακάνουν...
Να είσαι καλά :)